• Menu

AQUA & TERRA SANTORINI – WYJĄTKOWY CAVEHOUSE W OIA

Nigdy nie mieliśmy wątpliwości gdzie spać na Santorini, zawsze wiedzieliśmy jak ma to wyglądać! Spędzenie nocy w jaskini, czyli tradycyjnym cave house na Santorini było naszym wielkim marzeniem. Do pełni szczęścia potrzeba nam było takiego miejsca w Oia, czyli najbardziej malowniczym miasteczku na wyspie. Kiedy marzenia o Santorini przestały być marzeniami wiedzieliśmy, że musimy spędzić chociaż jedną noc w takim miejscu bez względu na koszty i tak też trafiliśmy do Aqua & Terra Santorini w Oia. Jeśli zastanawiacie się gdzie spać na Santorini, a najbardziej interesuje was malownicza Oia to świetnie trafiliście, poniżej dzielimy się naszymi spostrzeżeniami na temat miejsca w którym spędziliśmy cudowne chwile!

Szukanie noclegu w Oia, który nie ogołoci portfela to nie lada wyzwanie. A warto dodać, że nasze zadanie było nieco ułatwione, bo jechaliśmy na Santorini w czasie pandemii i to tuż pod koniec sezonu, z tego względu ceny były przyjaźniejsze, ale i obiektów do wyboru mniej. Po godzinach poszukiwań i nieprzespanych nocach trafiliśmy na obiekt Aqua & Terra, który wydawało się, że spełni wszystkie nasze oczekiwania i nie zawiedliśmy się!

Aqua & Terra Santorini – Gdzie spać na Santorini

Szukając noclegu zależało nam na tym, żeby mieć piękny widok na Oia, żeby był to cave house z dostępem do prywatnego hot tube’a, czyli jacuzzi. Oia to miejsce zadeptane przez turystów, więc liczyła się dla nas także prywatność, jak się okazało Aqua & Terra Santorini zagwarantowało nam pełny pakiet!

Aqua & Terra Santorini to prywatne „apartamenty”, właściciele są w posiadaniu 3 takich obiektów. Nie jest to typowy hotel, dwa z apartamentów znajdują się tuż przy promenadzie, a ten który mieliśmy my zlokalizowany jest nieco dalej – z domku widzieliśmy pozostałe ich apartamenty, ale nie jest to typowy hotel z recepcją i restauracją. My zdecydowaliśmy się na najdroższą opcję, czyli dom z dwoma sypialniami (miejsce można wynająć na 5 osób), choć wcale tyle nie potrzebowaliśmy. Dlaczego była to dobra decyzja? Pozostałe dwa apartamenty przez bliskość promenady mają znacznie mniej prywatności, a wejścia do nich i jacuzzi znajdują się dosyć blisko, więc czas spędza się blisko sąsiadów.

gdzie spac na santorini

Nasz apartament Aqua & Terra był naprawdę świetnie wyposażony. Mieliśmy duży salon, gdzie rozłożyliśmy wszystkie graty i otwartą, połączoną z nim sypialnię. Łazienka była naprawdę pięknie, „jaskiniowo” urządzona. Do tego mieliśmy jeszcze kuchnię z lodówką i mikrofalówką w której robiliśmy sobie śniadania, na wyposażeniu był także ekspres do kawy i kapsułki. Przed wejściem znajduje się niewielki taras z widokiem na Oia, a także jacuzzi. Schodki przy jacuzzi prowadziły do góry na drugi, większy taras z leżakami.

Dwie rzeczy za które szczególnie doceniliśmy to miejsce to widok – naprawdę przepiękny widok na Oia! Widok z hot tube jest niczym nie zagrodzony, siedząc w nim patrzy się wprost na miasteczko. Warto jednak dodać, że apartament jest skierowany na stronę wschodnią, nie zobaczycie stamtąd zachodu słońca, a po południu hot tube nie będzie zbyt nasłoneczniony (woda na szczęście jest delikatnie podgrzewana). Druga rzecz, którą bardzo sobie ceniliśmy to prywatność. Żeby dojść do apartamentu trzeba było przejść przez zamykaną bramkę (niestety nie zatrzymują one wszystkich wścibskich turystów) i kawałek przespacerować, dzięki czemu niepożądani goście nas nie niepokoili.

Za dwie noce w Aqua & Terra Santorini zapłaciliśmy 360 euro bez śniadania. Nie jest to mało, ale jak się okazuje i tak udało nam się trafić na świetną cenę. Sprawdzając inne miesiące okazuje się, że musielibyśmy zapłacić 2 albo i 3 razy więcej za dwie noce w tym samym miejscu… Wiemy, że są to niemałe pieniądze, ale naszym zdaniem warto zdecydować się na taki wydatek chociaż raz w życiu i doświadczyć tego na własnej skórze!

Gdzie spać na Santorini?

Jeśli głowicie się nad tym gdzie spać na Santorini, ale ceny w Oia przekraczają wasz budżet to polecamy rozejrzeć się w Imerovigli, które znajduje się niedaleko Oia i ma całkiem fajny wybór hotelu, a ceny są przystępniejsze. Najtańsze białe miasteczko to stolica wyspy Fira, świetna baza wypadowa jeśli nie planujecie wypożyczać samochodu – z Fira startują autobusy w każdy zakątek wyspy!

Jeśli szukacie niezwykłych, nietypowych noclegów w innych częściach Europy to zapraszamy na nasz wpis o Casa Bioclimaticas na Teneryfie.