• Menu

10 MIEJSC DO ZOBACZENIA NA SANTORINI – GRECJA

Santorini było naszym wielkim marzeniem chyba od zawsze, ale cały czas trochę powstrzymywały nas po pierwsze ceny, a po drugie ilość ludzi. Pod tym względem można powiedzieć, że pandemia spadła nam z nieba- wybór kierunków był bardzo ograniczony, ludzi naprawdę niewiele, a ceny też nieco przyjemniejsze niż normalnie. Santorini totalnie skradło nasze serca! Pora podzielić się i opisać 10 miejsc do zobaczenia na Santorini. Musimy też przyznać, że na Santorini będziemy musieli wrócić, bo nie wszystkie miejsca, które mieliśmy na liście udało się nam odwiedzić.

Oia – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Czy Oia jeszcze trzeba komuś przedstawiać? Wiadomo było, że pisząc o 10 miejscach do zobaczenia na Santorini Oia po prostu musi znaleźć się na podium. Prawdopodobnie większość zdjęć jakie widzieliście z Santorini zostało zrobione w Oia, malowniczym, białym miasteczku znajdującym się na północnym krańcu wyspy. Do Oia zjeżdżają się tłumy i to już od rana, warto wstać na wschód słońca i po przechadzać się uliczkami, ale już o takiej porze zobaczycie sporo fotografów i bloggerów robiących zdjęcia.

Po Oia fajnie jest się poszwendać, samemu odkryć te wszystkie malownicze zakątki, jesteśmy pewni, że niczego nie przegapicie! Od siebie polecamy też zatrzymać się w Oia chociaż na jedną noc, pomimo tego, że jest to najdroższe miejsce na wyspie. Można wtedy siedzieć w prywatnym basenie czy jacuzzi i gapić się na miasteczko nie będąc zadeptanym przez tłum ludzi! Nie jest to tania sprawa, ale naprawdę warta każdych pieniędzy!

Mówi się, że najpiękniejsze zachody można obserwować z ruin Bizantyjskiego zamku, ale sami tam nie dotarliśmy, bo za dobrze siedziało nam się w jacuzzi… Zachód obserwowaliśmy z okolic hotelu Aspaki, z którego także wszystko pięknie widać. Jeśli wybieracie się jednak na zamek – warto przyjść kilka godzin wcześniej zająć dobre miejsce, bo codziennie zbierają się tam prawdziwe tłumy! Podobno kiedy słońce już zajdzie wszyscy klaszczą w podziękowaniu za spektakl.

Amoudi Bay- 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Amoudi to zatoczka z portem rybackim i kilkoma restauracjami, od Oia dzieli ją 300 schodów, ale nie wszyscy w to miejsce trafiają. Amoudi żyje swoim życiem, przy restauracjach często można zobaczyć suszące się ośmiornice, a całe miejsce ma naprawdę świetny klimat. Warto wybrać się do Amoudi na obiad czy kolację, świeże ryby czy owoce morza serwuje tam każda restauracja. Na końcu posta znajdziecie kilka słów o knajpce do której się wybraliśmy.

Fira – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Fira znajduje się na szczycie klifu kaldery i pełni funkcję stolicy wyspy. Nie jest tak urokliwa jak Oia, ale też warto to miejsce odwiedzić. Ze względu na pełnioną funkcję łatwo złapać tam autobus w różne zakątki wyspy – w tym autobus do portu czy na lotnisko. Jeśli planujecie bardziej budżetowy wyjazd to warto rozważyć Firę jako miejsce noclegowe, bo z pewnością jest tam taniej niż w Oia. Zauważyliśmy też, że hotele znacznie częściej wyposażone są w baseny typu infinity, co w ciasno zabudowanej Oia nie jest aż tak popularne. Z Fira do Oia prowadzi malownicza, 10-cio kilometrowa trasa spacerowa, my ze względu na brak czasu przeszliśmy jedynie jej niewielki odcinek.

Trzy Dzwony Firy – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Charakterystyczny kościół z niebieską kopułką i dzwonnicą z trzema dzwonami to Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny nazywany także Trzema Dzwonami Firy. Kościół znajduje się w zasadzie bliżej Firostefani, niż samej Firy i jest po drodze na trasie Fira – Oia. Trzy Dzwony Firy to podobno najczęściej fotografowany na Santorini kościół. Warto wybrać się tam dla malowniczych widoków!

Imerovigli – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Imerovigli to kolejna wioska znajdująca się pomiędzy Firą i Oia. Imerovigli leży na szczycie wzgórza i jest zdecydowanie spokojniejszym miejscem niż Oia. Z Imerovigili rozpościera się świetny widok na skałę o charakterystycznym kształcie nazywaną Skaros Rock, z wioski prowadzi tam ścieżka spacerowa, a po drodze znajdują się ruiny Weneckiej Fortecy. Imerovigli jest kolejnym bardziej budżetowym od Oia miejscem na nocleg.

Megalochori – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Jeśli doskwierają wam tłumy turystów to wybierzcie się do wioski Megalochori. Megalochori nie leży nad samym klifem, więc nie ma tam spektakularnych widoków na kalderę. Jest za to spokojnie i bardziej lokalnie. W Megalochori znajduje się charakterystyczna dzwonnica z 6 dzwonami, która wdzięcznie pozuje do zdjęć.

Plaże na Santorini – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Santorini nie ma w swojej ofercie piaszczystych plaż i krystalicznej, lazurowej wody. Są za to plaże czarne, czerwone i białe. Plaże ciągną się przez cały wschodni i południowy brzeg wyspy, z drugiej strony (wewnętrzna strona „pół-księżyca”) znajdują się klify i malownicze białe miasteczka. Plaże czarne należą do najbardziej popularnych. Na plażę białą w ogóle nie udało się nam dotrzeć, bo dostępna jest jedynie od morza i trzeba wybrać się tam łódką lub kajakiem. Więcej informacji szukajcie w lokalnych biurach podróży.

Czarna plaża w Perissie – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Czarnych plaż na Santorini zdecydowanie nie brakuje! Możecie sami znaleźć swoją ulubioną 🙂 My wybraliśmy się na tą w Perissie, bo była nam najbardziej po drodze. Plaża w Perissie jest długa i szeroka, a sama Perissa to dobre miejsce na budżetowy nocleg. Ta część wyspy jest zdecydowanie mniej pożądana, nie ma tam klifów i zapierających dech w piersiach widoków, wioski są białe, ale przy tym ukształtowaniu terenu nie robią aż tak dużego wrażenia.

Kokkini – czerwona plaża – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Na czerwoną plażę dojechaliśmy ze złej strony i musieliśmy przejść niezbyt bezpieczny kawałek nabrzeża (osuwiska skał), żeby ją w ogóle zobaczyć. Wydaje nam się, że większe wrażenie zrobiły na nas zdjęcia jakie widzieliśmy aniżeli sama plaża. Na szczęście z tej „złej” strony znajduje się knajpka, którą mieliśmy na liście i która okazała się hitem – namiary znajdziecie na końcu posta.

Latarnia morska Akrotiri – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Wśród 10 miejsc do zobaczenia na Santorini nie mogło zabraknąć latarni morskiej Akrotiri. Wysunięty najbardziej na zachód kraniec wyspy i kolejne genialne miejsce na obserwację zachodu słońca. Latarnia i jej okolice są bardzo malownicze!

Taxiarhis Church – 10 miejsc do zobaczenia na Santorini

Miejsce, które określilibyśmy mianem „hidden gem”, czyli okolice kościoła Taxiarhis, znaleźliśmy przypadkiem. Szwendaliśmy się po wyspie szukając fajnej, malowniczej miejscówki na zachód bez tłumów ludzi i trafiliśmy właśnie tam. Długo zastanawialiśmy czy w ogóle dzielić się namiarami na to miejsce, bo nie jest ono zbyt znane. Niech jednak będzie – kościół Taxiarhis to jedna z najfajniejszych miejscówek na zachód słońca w jakiej byliśmy.

Jeśli interesują was inne miejsca na Cykladach to zapraszamy to poczytania o Syros.